Thursday, August 6, 2009

Kembali Senyum....

Lama rasanya x update blog neh
dek kerana kekecewaan hati dan kesedihan yang melanda hehe
aku bersyukur mempunyai suami setenang,sebaik, dia....
petang ahad tuh 2/8 ada kuar macam coklat2 sikit
tapi daku yakin tu tanda2 awal nak peyed
sabar menunggu sampai esoknya....
hmm sampai ke petang daku da 'banjir'...........
balik jer en suami kusandarkan kepala ke bahunya dan meluahkan rasa
sesungguhnya daku x begitu kuat ya Allah
aku lupa pada janjiku pada suami....
;kalau ayang peyed bulan ni,ayang janji x menangis dah'
hmmmm tapi kesedihan tu x berpanjangan ....
mungkin hikmah disebalik amalan ku mengamalkan surah yassin setiap hari
daku bersyukur diberi ketenangan semula
bersyukur daku mampu tersenyum kembali
suamiku jua senang dengan perubahanku....
betullah suamiku kata....ini dugaan buat kita....
Allah x menguji kita dengan kesempitan wang,kesakitan badan tapi dia menguji kita dengan kelewatan sedikit 'rezeki' yg 1 ini
ayang kena tabah kalau x camne nak dapat baby
alahai suamiku.......kata2 mu begitu pon mampu membuatkanku mengalirkan air mata
aku redha ya Allah...redha dan syukur padamu

4 comments:

fisa said...

mirza...
ku dpt rasakn kesedihan itu...ku mnunggu hampir 4 thn...alhamdulillah d makbulkn..bak kata cik abg awak...kiter x d duga dgn kewangan & kesihatan..p d duga dgn kelewatan zuriat...yakin lah bhwasanyer Allah mndgr setiap bait2 doa kiter..jgn brputus asa k..

Norfaezah Abas said...

betul tu fisa....allah menguji kita dengan cara yg berbeza...
hmmm mirza akan teruskan usaha....
thanks yah

aullea said...

mirza, sabar byk2.. mcm aullea 2 tahun tggu. insyaallah rezki mirza dtg jugak nnt. tuhan nk bg kita benar2 sedia then Dia akan bagi.. doa byk2..k

Norfaezah Abas said...

thanks aulea...hanya yg pernah mengalami faham perasaan itu...hmmmmm