Sunday, August 16, 2009

Taklimat Peniaga Bazaar........

11/8/09 tarikh taklimat peniaga2 bazaar ramadhan kawasan shah alam
pagi tu macam biasa aku basuh baju dulu sbbnya masuk keje kan kul 9
alih2 kul 7.10 dia call...
ayang leh ambik cuti x???
nape???
azmi xleh g taklimatla...abang kena g sorang ayang ikutlah ganti azmi
ermmm oklah....
memang jadi sifatku xkan menolak permintaan dia..dia bahagia aku pon bahagia
macam lipas kudungla aku siapkan membasuh,jemur baju,iron baju
kul 7.30 kuar dari umah..ala.......jalan lak jammed...huh
dahla janji mula taklimat kul 8...
kul 8.15 baru sampai kat tempat dia bergegas ke tempat taklimat
alih2 x mula apapon lagi....kul 10 baru mula!!!!!!!!!!!
huh dahla perut lapar nie x makan apa2 lagi
tapi bagus juga taklimat ni ada tentang pengurusan kewangan
antaranya:
dalam setiap wang pendapatan yg kita dapat perlu di agihkan mengikut bahagian2 berikut:
Akaun Generasi 10%
Akaun Pendidikan 10%
Akaun Hidup 55%
Akaun Ganjaran Diri 10%
Akaun Modal 10%
Akaun Pulangan 5%

hmmm nasibla ada gak ilmu yg berguna kalau x bosan giler
habis dengar taklimat org mula la berebut2 nak ambil lesen penjaja
aduhai sungguhla x sistematik dia punya pengurusan
makanan lak basi...berkeronconglah perut aku
sedap lagi makan kat kilang OMI tempat dia jaga kantin....
hmmmm sungguh bengangnya aku pada hari itu...huh


2 comments:

Irma Rizal said...

salam ramadhan buat mirza sekeluarga..
byk2 berdoa ya yang..
bulan mulia ni elok diperbanyakkn sedekah..
mohon di perkenankan permintaan n hajat..

Norfaezah Abas said...

hai kak irma...selamat menyambut ramadhan juga...
mudahanla yer bulan pose ni dipermudahkan segala urusan