Friday, January 1, 2010

Selamat Tinggal Yun.......;(

Mohamad Nasrun Azim Bin Mohd Azmi
10/02/2005

Anak buahku yang paling ler 'baik'
bertahun dia dok kat kampung dengan mak dan abah
dialah yg selalu menghuru harakan rumah
dia jugalah menjadi pengubat kesunyian mak dek kerana anak2 tinggal jauh
bertahun mak tido bersama dia
tapi.....tahun 2010 ni dia da menginjak ke 5 tahun
makin pandai dan petah bercakap
makin pandai mengambil hati...tp x lupa makin kuat mengamuk dan manja
ada2 jerk ragamnya saban hari.....
semalam aku baru balik kg jumpa dengan dia
walaupon cuma cuti sehari jerk daku sempatkan jua balik berjumpa dia
dia anak buah yg manja juga denganku
ada2 je pertanyaaannya......
malam tadi terasa sayu hati bila dia nak tidur denganku....
terasa dia pon sayang pada aku macam aku sayangkan dia
terasa dia pon turut sedih seperti aku sedih....
sedih sebab dia da x tinggak ngan mak dan abah dah kat kg
lepas ni dia akan balik gombak duduk ngan mama dan abah dia....
sebab?????sebab dia nak sekolah....
malam tadi dia tidur dengan memelukku erat....
tersentuh rasa hati ini.....
hati ku yg kadang2 bersama dia pon tersentuh dan pilu
apatah lagi hati mak yg selama ni jaga dia????
di mulut mak kata x sedih...tp jauh di sudut hati mak siapa tahu????
aku yakin mak akan rasa kesunyian lepas yun balik gombak
kenapa mak harus lalui kesedihan diusia dia begini???
kenapa x boleh beri dia kegembiaraan????
wajarkah tindakan abangku itu??????
ahhhhhhh aku dari dulu x setuju dia nak tinggal anak dia kat kg....
tp mak nak juga sbb masa tu aku kena study kat KL......
aku da pesan kat mak....
mak jangan sedih2 sangat yer...
nanti kesihatan terganggu......
mak cuma angguk jerk.......mata dia bergenang.....:(
aku x mampu nak menahan air mata...
ku peluk erat mak.......
pagi tadi sebelum balik dari kampung
ku usap kepala anak buahku.......kucium pipi dia....
dia terjaga dan bertanya,....acu nak pegi mana????
acu nak balik dah...acu keje hari ni....
abang(panggilan ku utk dia) jangan nakal2 yer...
sekolah elok2 pandai2.....
kena rajin belajar tau....
nanti jangan lupakan acu ngan nenek yer.....
dia peluk ku erat.....
adakah kanak2 sekecil itu juga faham kesedihanku??????
ohhhh betapa seksanya perpisahan.....
mugkin orang akan kata aku terlalu sensitif.....
terpulanglah...hakikatnya aku sudah anggap dia sebahagian dari hidupku...
saban tahun dia ada bersama....
lepas ni hanya jumpa sekali sekala saja...
pasti akan terusik juga sesekali.....
mak...tabahkan hati yer.....
janganla terlalu sedih........nanti kesihatanmu terganggu
buat yun sekolah baik2....
acu sentiasa mendoakan terbaik untukmu....
semoga dirimu akan jadi anak soleh yg berjaya dunia akhirat....
selamat tinggal yun.....



0 comments: